malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Nya sovrutiner

Inredning, min vardag Permalink0

Godkväll! Äntligen är det Fredag. Vi har ätit pizza och choklad. Skulle kolla på Idol, men jag missade mycket då Ida var så svår att natta. Hon har fått en "ny" egen säng som står brevid min Och Andreas säng. Tanken är att hon ska lära sig att sova i egen säng nu. Hon ligger ju precis brevid mig eller Andreas ändå. 

Vill vänja henne nu i hyffsat god tid innan lillasyster är beräknad. Ida är ju van att sova precis brevid mig i samma säng. Men det funkar ju inte riktigt att ha en 1,5 åring och en nyfödd tätt intill hela nätterna. Eller kanske hade det funkat, men det hade nog varit jobbigt för oss alla till slut. Förmodligen hade barnen väckt varandra om vartannat och jag hade nog inte fått sova en blund.. 

Såhär ser det iallafall ut just nu i våra sovrum. Dock vill inte Ida använda täcke och kudde när hon sover. Hon ligger platt pannkaka med huvudet på madrassen utan kudde, sen så har hon bara en filt. Spjälsängen står i Idas rum/lekrummet och används bara som soffa. Den har aldrig blivit använd av henne så vi gjorde om den lite. 

Bebisen får sova i bedsidecrib eller med mig i 140 sängen som står på golvet i Idas rum. Huvudsaken är att barnen inte stör varandra så dem får den bästa möjliga sömnen som går. Jag vill gärna också få sova så bra det bara går. Dock vet jag hur det är med nyfödda bebisar, dem vet inte riktigt skillnad på natt eller dag👀 Nu ska jag strax gå och lägga mig. Blev trött av att bara prata om sängar och sömn. Godnatt 😊

Till top