malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Gravid igen

Graviditet nr 2 Permalink2

Japp nu är det dags igen. Eller rättare sagt.. i november är det dags igen. Först ska man ju vara gravid också☺. Vi var på det första ultraljudet i torsdags (kub-testet) och allt såg fint ut. Går in i vecka 14 på måndag. Känns superkonstigt, superroligt och superläskigt. Nu fick jag helt plötsligt en massa att skriva om här. Har ju varit väldigt dålig uppdatering på sistone.. men det ska det bli ändring på nu! 

Mår iallafall bra förutom att jag skenar upp i vikt. Nästan känner hur kroppen sväller upp och det gör mig lite ledsen. Menmen, jag är gravid och då får det vara så. Åhh har så mycket att säga egentligen så jag vet inte riktigt var jag ska börja. Tror det är bäst att jag delar upp det på flera inlägg. Annars kommer detta inlägg bli så rörigt. Var vill ni att jag ska börja? Kanske ska börja med mina planer och tankar om framtiden?☺ hur jag förväntar mig att det ska bli. 

Här är det lilla livet i vecka 13. Så underbart och overkligt💓
#1 - - Anonym:

Grattis!! Men en fundering. Var de planerat att Ida skulle bli storasyster så tidigt? ☺

Svar: Tack!😊 Skulle inte direkt säga planerat. Men vi har pratat om två täta barn. Vill börja plugga sen 😊
Malin Löfgren

#2 - - Anonym:

Är gravid och har tänkt att göra kub testet.
Pratande med spec. Mvc idag och tydligen måste man på samtal innan. Var ni på det? Var de svårt att få tid i Västerås? Jag kommer troligen själv få ta kontakt med en privat klinik i Stockholm.

Svar: Vi har aldrig varit på något samtal innan. Men tror att samtalet är av anledningen att man ska förbereda sig på hur man "skulle ta det" om man skulle få ett sämre resultat. Med Ida var vi i Stockholm eftersom kub inte erbjöds i Västerås. Men eftersom det finns i Västerås nu så är det gratis 😊 och nej det var lätt att få tid, ringde bara och bokade några veckor i förväg. Går man till privatklinik så får man troligt stå för kostnaden själv..
Malin Löfgren

Till top