malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Ordna och organisera

Graviditet nr 2 Permalink0

Hej på er! Ska prova skriva från surfplattan så kanske jag kan få ut nån bild idag också. Min mobil är som sagt så full så den laggar ihop ibland (jämt). Idag började jag dagen med att jobba eftersom Andreas var ledig och kunde vara med Ida. När jag kom hem var det dags att få henne att sova lunch. Idag blev det en väldigt kort sovstund för henne.. När hon vaknade åkte Andreas och spelade golf. Jag blev rastlös så bestämde mig för att baka bullar. Ida fick titta på och leka på golvet så länge. 

Bullarna blev goda men Ida blev tjurig. Hon är lite gnälligare än vanligt och jag blir orolig att hon har ont i sina öron. Hon verkar pigg och vill leka och äta, men man märker att något inte är som det ska.. Kanske ska kolla öronen om ett par dagar igen. 

Idag fick jag som sagt ryck och bestämde mig för att baka bullar. Häromdagen fick jag ryck och rensade mitt badrumsskåp. Tror jag kommer få många mer ryck innan denna graviditet är över. Känner ett stort behov av att rensa och organisera. Tror det har med stress över att vi ska bli tvpbarnsföräldrar att göra. Kommer vilja att det är sån ordning och att allt är fixat innan bebisen kommer (om allt går som det ska). Var ska Ida sova? Var ska bebisen sova? Var ska Andreas sova (haha)? Hur ska vi lösa det med bilbarnstolar i bilen? Är det en kille eller tjej? Vad behöver vi köpa? Ni fattar.. Har mest praktiska funderingar. Alla känslor man kommer känna  törs jag knappt tänka på. Hur ska man kunna älska ett till barn lika mycket som Ida. Kommer ju spricka inombords. Förhoppningsvis har allt löst sig när det är dags. Som tur är har vi några månader på oss☺

Till top