malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Ny vecka

min vardag Permalink0

Hej på er! Nu är midsommarhelgen över och tiden fortsätter att rinna iväg. Hade en helt okej midsommar. Det var lungt och skönt😊 På midsommarafton började vi med att åka till kyrkan då Andreas mamma skulle förnya sina löften med sin man. Det var nog ganska spännande för Ida att vara i kyrkan för  första gången. Hon blev lite rädd när orgeln   (Stavning?) började spel. Men annars gick det superbra. 

Vi fick även träffa Idas faster Malin som vi inte har sett på 6 månader. Hon har flyttat till USA för att börja plugga. Det var iallafall roligt att se henne och Ida var inte alls blyg. 

Efter kyrkan åkte vi hem så Ida fick sova lunch. När hon vaknade igen åkte vi och åt middag hemma hos Andreas mormor och morfar. Det var ett riktigt midsommarfirande där med bål, nubbe och tipspromenad. Jag och Ida åkte till min mamma och pappa när de andra skulle spela spel. Vi kände att det inte skulle vara så roligt för Ida iallafall. 

Hos mamma och pappa blev det grillat och fika. Idas syssling som är 8 månader var också där, så det var roligt. När det började bli läggdags åkte vi hem och Ida somnade på stört. Resten av helgen minns jag knappt. Vet att Malin var här och umgicks någon av dagarna 😊Nu ska jag försöka få Ida att sova lite lunch.. Det är inte det lättaste ibland ska jag säga. 

Till top