malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Första sparken

Graviditet nr 2, min vardag Permalink0

Hej på er! Ida ligger och sover lunch så jag passar på att skriva. Hon har varit riktigt gnällig på sistone.. Tror det beror på tänder eller öronen. Hoppas på tänder, det borde ju vara dags nu. Huvudsaken är att hon äter , sover och inte har feber. 

För ett tag sen hände det nånting häftigt. Jag fick känna den första lilla minisparken i magen. Så himla konstigt och underbart! Gud det är ju en liten 14 centimeters minibebis i min mage. Kan inte förstå det.. Kanske förstår det mer när vi har varit på ultraljudet som är i slutet av månaden. Vi vill ta reda på kön då också😊 Hur spännande!? 

Annars så händer det inte mycket här hemma idag. Jag har jobbat på förmiddan och håller på att pilla lite med aktier och sånt. Är en riktig nybörjare, men det är kul ändå. Måste få ihop något typ av sparande, men det är ju inte det lättaste när man är föräldraledig och jobbar litegrann. Tar dock knappt ut någon föräldraledighet från fk. Tar bara några enstaka dagar i månaden. 

Imorgon är det fredag och då står storhandling på schemat. Ska äta nånting riktigt gott också tänkte jag. Har bara ätit mackor och bananer på sistone känns det som.. Det blir lätt så när Andreas jobbar (det är han som är kocken här hemma). 

Mat är ju livet. OBS cidern är inte min!!
Till top