malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Vecka 28

graviditeten Permalink0
Sådär! Nu börjar sista delen av graviditeten kan man säga. Tänkte inte lägga upp någon magbild nu pga att jag inte har hunnit tagit nån idag. Jag ska iallafall försöka förklara hur det känns i kroppen och vad som har förändrats på sistone. Har för det första börjat känna mig otroligt trött och "matt" i kroppen, ungefär som det var i början av graviditeten. Själva magen känns inte direkt tung ännu, även fast den är ganska stor. Dock tycker ryggen och svanken att det börjar bli tungt. Den största skillnaden från tidigare veckor är att jag känner ett otroligt tryck uppåt. Revbenen börjar kännas ömma och ibland får man riktigt svårt att andas. Förmodligen kommer magen att vara "som högst" inom dem närmsta veckorna. Sen kommer den börja sjunka ner ju närmare BF vi kommer. Idag är det iallafall Lördag och jag har lovat att gå ut och gå med Daffy (mammas hund). Efter det ska vi nog handla mat och kanske gå på bio ikväll. Får önska er en trevlig helg!:)
Till top