malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

2016

Allmänt Permalink0

Godmorgon! Tänkte börja dagen med att skriva några ord om mitt 2016. Nu är det snart nytt år igen. Tycker tiden går snabbare nu än vad det någonsin gjort förut. Jag vet att många tycker att 2016 har varit ett hemskt år. Det kan jag hålla med om. Det har hänt mycket hemskheter ute i världen som jag tänker på varje dag. 

Jag känner mig rädd och trygg på samma gång. Jag vill tro att krig och elände ska försvinna, men samtidigt är jag livrädd att det ska växa och bli mer. Jag tänker på alla barn där ute som förlorar sitt hem och sina föräldrar. Mitt hjärta går sönder när jag tänker på det..Det ska inte behöva vara såhär! Så ja.. Jag kan verkligen förstå att många tycker att 2016 är ett riktigt skitår.

För mig har ändå 2016 varit ett bra år. Jag födde mitt första barn och allt har gått så bra hittills. Självklart har det varit sjukt jobbigt ibland också. Det är en omställning att bli förälder. Men det är SÅ värt det! Ida blir snart 8 månader och jag är förväntansfull på vad som komma skall. Det blir bara roligare och roligare ju äldre hon blir. Samtidigt vill man bara stanna tiden så hon är en bebis längre. Den 6e Maj 2016 kommer alltid vara en av de bästa dagarna i hela mitt liv. 

❤️
Till top