malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Mysgumman

Allmänt, min vardag Permalink0

Godmorgon! Klockan är strax 8 och vi har varit vakna ett tag. Ida sover bra på nätterna och vaknar nångång mellan 7-8. Jag klagar inte😊 Idag är Andreas ledig så jag ska åka och jobba en stund. Denna helgen bara flög iväg. Nu när jag vaknade var jag tvungen att fundera lääänge var det är för dag idag. Det är alltså måndag igen. 

I helgen har vi bara myst känns det som. Andreas har jobbat på dagarna, men han har slutat i hyfsad tid så han har kommit hem på kvällen. I Lördags hade jag besök här hemma hela dagen. Först kom min vän Emma hit och åt lite frukost med oss. Vi pratade och lekte med Ida innan det var dags för henne att sova. 

Det är dock inte bara Ida som sover lunch längre.. Jag överlever inte dagen om jag inte sover en stund på lunchen också. Välbehövligt är det när man ska underhålla en 1,5 åring hela dagarna. 

Efter lunchvilan så kom min bror och min mamma och hälsade på. Ida har alltid varit ganska blyg/rädd för min storebror, men inte alls denna gången. Hon har varit mycket tuffare på senare tiden och det har varit ganska skönt. Får se om det håller i sig. Nånting som hon också gjort mycket på senaste tiden är att kramas och pussas. Det är SÅ mysigt när hon kommer fram av sig själv och ger oss en stor kram. Man blir nästan lite rörd. 

När andreas kom hem i Lördags så gjorde han hemmagjord pizza innan det var dags för mig att natta lilltrollet. Igår så tog jag och Ida bussen till min mamma och pappa på eftermiddagen. Vi åt mat där och sånt innan jag och mamma gick halva vägen var med Ida hem. Det gick alltså ingen buss och Andreas har ju bilen.. Jag får så ont i fötter och höfter nuförtiden så jag kan inte ens gå 2,5 km själv.. Usch denna foglossning är inte att leka med alltså. Nu ska jag klä på Ida och gå och väcka Andreas. Ha en bra dag!😊

Till top