malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Nytt

Bebisshopping Permalink0

Godkväll! Ligger och nattar Ida som egentligen nattar sig själv. Behöver bara lägga ner henne i sin säng, ge henne välling och vänta tills hon somnar. Ibland är det krångligare såklart. Hon har haft feber i 2-3 dagar men den är borta nu. Istället har hon fått röda utslag på kroppen som jag tror kallas virusprickar. Förhoppningsvis försvinner dem också snabbt. 

Här om dagen köpte vi en begagnad babysitter som vaggar sig själv. Tänker att man antingen kommer älska den eller hata den. Vill gärna ha så mycket som möjligt som kan underlätta för mig sen när bebis kommer. Tänker att det är perfekt att sätta bebisen i den en stund och bara fokusera på Ida. Vi får hoppas att den kommer till bra användning. 

Ida fick också lite nya kläder här om dagen. Vi har ganska varmt inne så beställde en T-shirt och tights i storlek 92. Skulle säga att hon helt gått över till 92 nu, förutom en hel del byxor och ytterkläder då. Toppar och tröjor i 92 sitter perfekt! Beställde även en supergullig pyjamas med bamse-motiv (brumelina?). Älskade själv bamse när jag var liten. 

Nu har Ida somnat så jag och Andreas ska nog kolla på film och äta lite godis. Måste skriva om graviditeten snart känner jag. Är liksom inne på sista veckorna nu och jag skriver ingenting..  Ha en fin kväll😊

Till top