malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Gravidstatus

Graviditet nr 2 Permalink0

Hej på er! Det blir längre och längre mellan gångerna jag skriver.. men det får lov att vara så nu. Nu känner jag verkligen att jag är redo att föda barn. Kroppen orkar verkligen inte mycket mer. Jag har onda sammandragningar så fort jag anstränger mig lite, och med anstränger mig menar jag typ att resa mig upp. 

Om några timmar är det vecka 38. Det betyder att bebisen är färdigbakad där inne. Den känns redan väldigt stor, så jag undrar verkligen hur stor hon kommer vara när hon kommer. Magen ligger över "normalkurvan", så barnmorskan tror att hon skulle kunna bli större än Ida (som ändå vägde nästan 4 kg)😱 Men allt beror ju på om hon väljer att komma lite tidigare eller om det blir lite senare som Ida. Snart vet vi. 

Har Nog inte lagt ut en enda magbild knappt denna gången. Såhär ser iallafall magen ut i liggande position. Man ser en rumpa eller fot sticka upp där som en liten knöl. Stor och tigerrandig är magen, men så får det vara! Nu hoppas vi bara att förlossningen blir lyckad och att bebisen är frisk och mår bra😊

Till top