malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Det här med vintern

Bebisshopping Permalink0

Godmorgon på er! Enligt mig är vintern vääääldigt nära nu. Det blir kallare, mörkare, alla är sjuka och bilen behöver vinterdäck. Det som är svårt med denna årstiden är hur sjutton man ska klä Ida. Det är inte tillräckligt kallt för underställ, fleece och overall än. Men när jag "bara" tar på henne höstjackan blir hon ju alldeles för kall. 

Känns som man får tänka till varje gång man ska gå ut nuförtiden. Även fast det står att det är 6 plusgrader så kan det ju blåsa isbjörnar. Nu har vi iallafall fyllt på lagret med varma kläder i olika tjocklekar. Jag har köpt begagnade skor och begagnad overall. Vi har köpt överdragsbyxor som man kan ha under dessa dagar innan vintern är här påriktigt. Vi har jackor, fleecekläder, mössor, halsdukar och vantar. 

Känner mig iallafall kittad här hemma nu, det gör mig lite lugnare. Tyvär blev Ida sjuk igår natt..Hon har feber och är riktigt hängig till och från. Får se hur länge det håller i sig. Jag hoppas verkligen att hon blir frisk i slutet av veckan så hon kan få sitt vaccin på BVC nästa vecka. Jag tror nämligen att jag kommer föda barn under denna månad. Då vill jag ha alla "måsten" avklarade. Kan skriva mer om det i nästa inlägg😊 Nu ska vi gå och väcka pappan som är ledig idag. 

Till top