malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Helgen och Idas utveckling

Bilder Ida Permalink0

Hej på er! Sitter just nu i fotbad för mitt dumma nageltrång är tillbaka.. Jag har förmodligen svällt upp eftersom jag är gravid och då får jag nageltrång. Sjukt ont gör det. Det får bli tofflor resten av året typ. 

Det känns som att Andreas har jobbat hela helgen och det har han nog. Förutom igår eftermiddag, då var han ledig och vi åkte till Erikslund. Äntligen hittade jag en klänning som var helt okej på min växande mage. Kanske kan visa den sen, min mormor ska bara sy upp axelbanden lite på den först. Iallafall så shoppade jag ett par grejer och vi handlade lite mat på city gross. 

När vi kom hem igen var klockan ganska mycket så det var dags för Idas kvällsrutiner. Hennes rutiner är välling, dusch, pyjamas, lek, nedvarvning, välling sova. Hon får bara en halv flaska välling precis när hon ska sova (hon somnar lättare då). Igår lyckades iallafall andreas få henne att sova i hyfsad tid. Då kunde vi kolla på serier och äta gottis. Det var välbehövligt . 

Idag somnade hon också ganska tidigt. Jag tror att hon är mitt inne i nån utvecklingsfas nu. Hon lär sig saker så OTROLIGT fort. En liten härmapa är hon😊 Lång har hon blivit också. Helt plötsligt når hon upp till saker i sitt kök som hon inte har nått förut. Hon klättrar upp och ner för soffan hela tiden. Hennes nya favoritord är "gapa". Hon kan även säga "kom" och vinka handen mot sig. Får se om hon lär sig gå själv snart. Känns som att det är på G. Nu ska jag tvätta rent mitt äckliga nageltrång och göra kväller. Godnatt på er!😊

Till top