malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Ultraljudet

Graviditet nr 2 Permalink0

Hej på er! Igår blev det en rolig dag. Först ultraljud och sen var jag iväg och firade en kompis. Men det kan jag skriva mer om sen..Nu till ultraljudet. Vi åkte in mot stan stax efter 9 på morgonen. Andreas mormor följde också med så hon kunde vakta Ida i väntrummet. Väl där inne fick vi vänta till 10:15 innan vi fick komma in (hade tid kl 10). 

Barnmorskan som genomförde ultraljudet var superbra. Hon var tydlig och berättade precis vad hon gjorde hela tiden. Alla små kroppsdelarna såg ut som de skulle och det är vi SÅ glada och tacksamma för. När vi sedan skulle kolla på könet så förstod jag ganska direkt att det var en tjej. Magkänslan har också sagt tjej hela tiden och den hade rätt😊 Så i vinter får Ida en liten lillasyster. Juste en sak till.. Jag har moderkakan i framvägg denna gången. Det kan tyvär göra att man inte känner bebisen lika tydligt. Med Ida hade jag den bak mot ryggen. 

Vi blev även flyttade från den 27e November till den 1a december. Det blir spännande att se när hon väljer att titta ut😊 Idag verkar det bli soligt väder så jag och Ida ska försöka vara ute lite. Hoppas ni får en trevlig Lördag!

Till top