malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

98 dagar kvar

Graviditet nr 2 Permalink0

Hej på er! Här är det fortfarande sjukstuga och allt känns så jobbigt. Fortsätter Ida få feber så måste vi söka hjälp..Tycker iallafall att slemmet har släppt något, så det är ju positivt. 

Imorgon går vi in i graviditetsvecka 27 och allt känns bra (förutom denna jäkla förkylning). Tänk.. nu är det ungefär bara 3 månader kvar. Kan tänka mig att det går lite segare nu den sista tiden, men det är okej för min del.

I onsdags var jag hos barnmorskan och lyssnade på bebisens hjärtljud och tog mått på magen. Hjärtljuden lät bara bra och måtten såg också bra ut. Vi jämnförde med Idas mått i samma vecka och denna gången är livmodern lite större. Ska bli spännande och se om bebis också blir större denna gång. Hoppas inte det för Ida var alldeles lagom (3954 gram). 

Nu måste jag försöka vila eftersom både jag och Ida är sjuka..Andreas börjar snart jobba också så då får vi försöka klara oss själva här hemma, hej och hå. 

Till top