malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Städberoende?

Inredning, Mammaledigheten Permalink0
Måste faktist få ge både mig och Andreas en klapp på axeln. Vi sliter fan just nu. Både med jobb, barnen och alla dessa vardagssysslor. Det är inte lätt. Men det blir ändå lättare och lättare ju mer vi kommer in i det. Sen jag fick barn så har jag blivit mer ordningsam i hemmet. Förut kunde det gå en vecka mellan dammsugningarna. Nu dammsuger jag helst varje dag om jag fick välja. Konstigt egentligen? Borde jag inte acceptera mer stök med barn omkring mig? Nejnej.. Var sak har sin plats och där ska dem ligga när dagen är slut. Dammsuget ska det vara och rent i kök och toa. Dock så har jag ett tvättberg i tvättstugan trots att jag tvättar varje dag. Man hinner ju inte med.. Att damma hyllor och sånt gör vi inte heller så ofta. Men i det stora hela så har vi det alltid städat. Både jag och Andreas blir stressade av stök och det är jag tacksam för. Att ante också gillar att ha det rent alltså. Nu får vi hoppas att barnen somnar snart så vi kan kolla på Vikings👌 Ha en fin kväll!  (null)

(null)

Till top