malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Gravid vecka 30

Graviditet nr 2 Permalink0

Hej på er! Igår hade jag en riktig skitdag. Kände mig ledsen och hade ångest typ hela dagen. Tror det började redan på natten med dålig sömn och konstiga drömmar. Jag och Ida gick upp mycket tidigare än vanligt för att vi skulle in till sjukhuset och göra ett hörseltest. 

Testet gick sådär.. Ida har utvecklat någon slags sjukhusskräck så hon blir hysterisk så fort hon ska in i ett undersökningsrum. Hennes ena trumhinna reagerade inte alls på ljudvågor, den ska vibrera, men den var helt stilla. Det kan bero på vätska bakom trumhinnan. Allting får vi nog veta imorgon då vi ska träffa en läkare på öron näsa hals mottagningen. 

Idag känner jag mig iallafall lite gladare. Jag har precis kommit hem ifrån barnmorskan. Går alltså in i vecka 30 i övermorgon (29 fulla veckor). Mitt blodtryck är än så länge bra. Bebisens hjärtljud låter fint och SF måttet ligger bra på "kurvan". Det enda jobbiga är dena jäkla foglossning. Barnmorskan rekommenderar mig att äta alvedon regelbundet under dagarna,men jag  vet inte.. Äter ju helst inte smärtstillande alltså. 

Det finns ju också sånna bälten att testa som ska sitta åt hårt runt bäckenet. Någon som vet om det funkar?😊 Nånting måste jag göra snart iallafall innan jag knappt kan gå normalt. 

Till top