malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Tankar och planer

Graviditet nr 2 Permalink0
Godförmiddag! Frukosten är intagen och nu ska jag och Ida bara leka tills det är dags att sova lunch. Igår när Andreas slutade jobbet så åkte vi och kollade runt lite på drakbåtsfestivalen. Det är bra för Ida att vänja sig med folk och rörelse tänkte vi. Det var ganska mysigt att bara gå runt där. På hemvägen åkte vi förbi mina föräldrar och blev bjudna på lite mat. En skön Lördag blev det helt enkelt. 
 
Nu tänkte jag dela med mig utav mina tankar om framtiden. Jag och Andreas hade inte direkt planerat att bli gravida nu. Dock har vi pratat en hel del om att få två täta barn. Vi tänker lite så att vi ändå är inne i småbarnstiden nu, då kan vi "lika gärna" köra på. Låter kanske lite konstigt att säga så, men i det stora hela så är det så vi resonerar. Vi båda vet att det kommer vara väldigt jobbigt och krävande till en början. Att ha ett spädbarn hemma samtidigt som en busig 1,5 åring kommer verkligen bli en utmaning. Ja, jag tycker det är ganska läskigt när jag tänker på det. Det är till och med VÄLDIGT läskigt. Men vi ska klara det och det kommer vara värt det!
 
Det jag fokuserar på just nu är att få bort amningen helt. Sluta amma och få Ida att sova i egen säng är prio 1. Igår lyckades vi få Ida att somna utan att amma. Vi gav henne välling sen fick på kämpa i ett par timmar. Tyvär så blev det ett par tuttningar under natten men det ska också lösas med välling och nappen. Det är en vanesak för henne bara. 
 
I sommar ska jag försöka njuta av Ida. Det är typ det enda jag ska göra. I vinter kommer det en till och då kommer hela livet se annorlunda ut för både oss och för Ida. Som sagt.. Det kommer vara sjukt jobbigt i början. Men i framtiden kommer dem ha så mycket glädje av varandra. När Ida och den lilla börjar på förskolan så är min plan att fokusera påmig själv. Jag ska förmodligen börja plugga och så ska jag träna och bli nöjd med mig själv igen. Det är lång tid tills dess. Men jag ser ändå fram emot det och hoppas att allt ska gå bra tills dess.
Till top