malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Helgen

Allmänt Permalink0

Ja i helgen har det inte hänt många knop. Ida har ju en liten inflammation i örat så försöker ta det lite lungt, men det kan ju vara lättare sagt än gjort. Herregud vilken aktiv unge vi har alltså. Hon kan sova 30-60 min på en HEL dag sen resten av tiden ska hon leka och gå/krypa runt. Vi snackar alltså lek 8 timmar i sträck ibland. Med matpauser såklart. Inte konstigt att de gulliga fettvalkarna försvinner.. men så kanske de blir när dem blir större. 

Eftersom hon är så aktiv så försöker jag mata henne ganska ofta. Hon äter inte så mycket per gång, därför får det bli lite oftare. Välling kan hon äta massor dock. Så himla tacksam att hon accepterar vällingen så bra nu! Hon dricker alltså 220 ml välling vid klockan 18. Sen så erbjuder jag 120 ml till när hon ska somna. Det brukar gå i ganska lätt.

I fredags var ante ledig så då passade vi på att grilla lite här hemma. Grillade entrecote och paprikor, sen hade vi hasselbakspotatis och bea till. Det blev gott😊 I lördags jobbade Andreas och jag och Ida gjorde ingenting speciellt. Vi gick nån promenad och var hemma bara. Idag hade vi besök av Andreas pappa på förmiddan. Han hade med sig ett par presenter från Prag. En klänning och ett par sandaler (åt Ida). Efter det sov Ida och vi åt mat.  . Sen på eftermiddan har Andreas städat bilen och jag fikade hos mamma och pappa. Nu är det snart läggdags för Ida som gäller. Ska bara byta den sista blöjan först. Det är aldrig roligt eftersom Ida avskyr att byta blöja. Lika bra att ta tag i det! Godnatt på er😊

Till top