malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Förlossningsjournalen och bilder

Bilder Ida, graviditeten Permalink0

 

Godkväll! Kommer knappt ihåg vad jag har skrivit här och inte. Tror inte jag har skrivit att jag var på "efterkontroll" hos barnmorskan. Bokade tid för jag tänkte att jag skulle åka dit och fråga om det är okej för mig att börja träna lite "hårdare". Självklart glömde jag att fråga nånting om träning iöverhuvudtaget..Jag var nog ganska upptagen med förlossningjournalen som var ganska spännande. Stog ett par saker där som jag inte var medveten om. Tänkte sammanfatta allt så detta inte blir världens längsta inlägg. Mina värkar började alltså en tisdag med 10 minuters mellanrum. I början var dem hanterbara. Efter ca ett dygn gjorde dem fruktansvärt ont. Jag öppnade mig väldigt långsamt. Var öppen 3 cm med värkar i över ett dygn. På torsdagen blev jag inlagd på kvinnokliniken. Där öppnade jag mig från 3-6 cm på några timmar. Dem timmarna var ganska hemska. Var helt ensam där. Blödde mycket. Hade sjukt ont. Ville egentligen bara få sova. När dem såg att jag var öppen så mycket skickade dem ner mig på förlossningen. Jag fick lustgas och piggilin. Andreas kom snabbt in till förlossningen och allt kändes bättre. Sen höll vi på hela natten. Till slut var jag öppen 10 cm men inget vatten kom. Barnmorskan fick sticka hål och ta fostervattnet. Tydligen kom det vatten som var bajsfärgat. Det hade jag ingenaning om. Bebisar är oftast stressade om dem bajsar i magen. Skulle dem svälja vattnet med bajset i kan det bli livshotande. Som tur var kom hon ut och mådde bra. Jag mådde också bra trots att jag hade förlorat massor med blod (ca 1,5 liter). När jag kom hem ifrån BB mådde jag dock inte ett dugg bra. Var blek och utmattad. Hade jag fått göra om allt igen så hade jag gått med på att ta både blod och dropp. Förövrigt så är jag nöjd med min förlossning. Ser fram emot att förhoppningsvis få uppleva det igen:)

 

Gick tydligen att ladda upp några bilder nu också. Tjoho!

Till top