malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Verkligheten just nu

min vardag Permalink0

Godkväll på er! Snart är det till och med natt. Ida har helt plötsligt fått svårt att somna på kvällen, så idag somnade hon inte förens strax innan 22..Tycker det är ganska jobbigt pga kvällarna har varit den enda lilla fritiden jag har haft. Nu sitter jag alltså på toa samtidigt som jag har fötterna i fotbad. Spiller ingen onödig tid jag inte..Har kommit på att varma fotbad hjälper mot mitt nageltrång. Skulle egentligen vilja locka håret också, men det är nog bara att glömma. Sömn prioriteras över fint hår punkt och slut. Andreas fyller år imorgon så det blir lite kalas här hemma. Jag är en sån där tråkig person som ogillar både kalas och (förlåt mig) julafton. Tycker ofta det känns lite påtvingat typ "nu ska vi på kalas, då måste man vara glad". Jag kan liksom inte vara glad om jag inte är glad. Styrs otroligt av mina känslor och har svårt att "fejka" till det. Alla är vi olika. Andreas tycker att julafton är det bästa som finns i hela världen typ hehe. Från det ena till det andra nu. Idag handlade vi mat och då köpte jag ett paket majsvälling till Ida. Välling får man alltså ge från och med 6 månader. Min förhoppning och önskan är att hon ska bli mättare och tröttare av välling. Då kanske hon kan somna lite snabbare och smidigare på kvällarna. Inte för att hon ligger och är ledsen eller så. Hon verkar liksom ganska glad och nöjd fastän hon är trött. Men det skulle vara skönt att få ha kvällen för sig själv. Iallafall från klockan 20:00 typ. Det vore perfekt! Nej nu har mina fötter börjar domna bort. Ska smörja in dem och gå och lägga mig nu. Sov så gott!

Till top