malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

En vanlig dag

Bebisshopping, Mammaledigheten Permalink0

Ja denna dagen har sett ut precis som alla andra dagar under mammaledigheten. Ungefär såhär ser det ut: Vakna, mata Ida, sätta på en tvättmaskin, klä på oss, ut och gå, mata Ida, duscha Ida, leka, vagga vagnen, laga mat, mata Ida, hänga tvätten, leka, byta till pyjamas, mata Ida och natta henne i sängen. Tycker denna Dagen har rullat på ganska bra ändå. Hon "ryggbajsade" efter promenaden så jag fick lov att duscha av henne, men det var bara bra, det var ändå dags för dusch. Brukar bara duscha henne en gång i veckan. Hon är så himla torr av sig, därför vill jag inte utsätta henne för vatten mer än nödvändigt. Självklart torkar jag av hennes händer och hals varje dag, eftersom det kan samlas kräkrester där. Har kommit på att det kanske vore lite skönt att bo i en stad under mammaledigheten. Då hade man ju kunnat gå i affärer osv om man hade haft lust. Dock så hade man nog tröttnat på det också tillslut. Tror jag ska vara glad att jag bor i just Strömsholm ändå. Är ju så fin natur att promenera i här, plus att jag kan fika på markan om jag får lust. Sen är det ju så nära till mitt jobb också (hos mamma och pappa). Hade det funnits en mataffär här så hade det underlättat väldigt mycket:) Menmen, man kan inte få allt man vill ha. Nu har Ida somnat så jag ska passa på att betala de sista räkningarna innan läggdags. Sovgott!

Idas nya mjukisoverall från Newbie. Väldigt fin men ganska jobbig att få på..
Till top