malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

BB-väskan

graviditeten, min vardag Permalink0
Hej på er! Skrev ju igår att jag har börjat packa BB-väskan så tänkte skriva ett litet inlägg om det nu. Mest fokus har jag lagt på bebisens saker. Tänkte lägga ut en bild och visa vad jag packat till lillen/lillan.
Började med att packa 3st bodys, 2st byxor, 2st Pyjamas, 2 st mössor, 2st strumpor, 2 st filtar, 1st overall, 2st "kräklappar" och en napp. Ville egentligen inte att det skulle bli så mycket saker, men kan typ inte rensa bort nånting. Jag har dock ändrat om lite..Bytte ut overallen mot en tröja för jag tror att overallen blir alldeles för varm. Tänkte att det "får räcka" med tröja, byxa, mössa och en filt för hemfärden. Tog även bort en Body pga att alla säger att man mest har bebisen naken med blöja och filt på BB. Dem vill ju gärna ligga hud mot hud. Har ju som tur är inte jätte långt in till sjukhuset så i värsta fall kan ju Andreas åka hem och hämta saker. Till mig har jag packat en pyjamas (stor T-shirt och byxa), ett linne, ett par tights, 2 par stora trosor, strumpor och tofflor. Det jag har kvar att packa i klädväg är en stor tröja, eventuellt ett par byxor till och två stycken amnings BHar. Sen har jag ju självklart packat en necessär med toalettsaker också. I necessären ligger det Shampoo, balsam, ansiktssalva, läppbalsam, tandborste/tandkräm, bindor och amningsinlägg. Det saknas en hårborste, bodylotion och hårolja. Övriga saker jag har packat är blodgruppskort och förlossningsbrev. Självklart ska det ner mer saker som tex plånbok (Legg!!), kamera, mobil, laddare och snacks, men det får åka ner när allt sätter igång. Vad tycker ni? Är det nånting viktigt som jag har glömt?:)
Till top