malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

Under graviditeten

graviditeten Permalink0

Godmorgon på er! Igår när jag stod i duschen så slog det mig att min kropp förändrades sjukt mycket under graviditeten. Tänkte dela med mig av några förändringar, och så hoppas jag att det inte behöver bli så om jag blir gravid igen.

•Jag svällde och gick upp mycket i vikt, ungefär 30 kg. Mina fötter var så svullna att jag knappt fick på mig ett par foppatofflor.

•Jag fick typ hudflikar som stack ut i armhålan och på halsen. Typ som små utåtstickande leverfläckar utan färg. Dem är som tur är borta nu.

•Jag fick bristningar på magen och på låren. Ganska rejält med bristningar.

•Mitt blodtryck som alltid varit lågt blev högt. Så högt att jag behövde gå på kontroller väldigt ofta.

•Jag fick blödningar ibland som gjorde att jag fick göra säkert 5st extra ultraljud. Jag fick göra 2st ultraljud innan vecka 12 pga att vi var helt säkra på att jag hade fått missfall. Under förlossningen förlorade jag också mycket blod. Idag har jag inga problem alls med blödningar😊

Till top