malinsgravidblogg.blogg.se

23 årig mamma som bor i Strömsholm.

BB-väskan necessär

graviditeten, min vardag, skönhet Permalink2
Hej! Gud vilken hektisk dag jag har haft idag. Tänkte skriva och berätta mer om det i ett senare inlägg. Igår höll jag på att pyssla lite med BB-väskan och tänkte visa lite vad jag har packat ner i min necessär. 
Deo, ansiktssalva, bodylotion, Shampoo, balsam, tandborste, tandkräm, amningsinlägg, hårsnodd, hårnålar, alvedon, läppbalsam, kräm för bröstvårtorna, avsminkningsservetter och bindor. Det som saknas är lite puder, mascara, hårolja och hårborste. Har ingen som helst aning om allt detta kommer att användas, men det känns bättre att ta med för mycket än för lite. Kommer som sagt skriva ett till inlägg strax. Puss 
#1 - - Anonym:

betalade ni för KUBtest?
hur känner du inför förlossningen? NU är det nära:)

Svar: Nej vi behövde inte betala. En räkning skickades till vår vårdcentral tror jag:) jag tycker det känns spännande och läskigt på samma gång:)
Malin Löfgren

#2 - - Anonym:

Glöm inte spraybalsam eller liknande. Samt flera hårsnoddar 😜
Jag fick komplikationer efter förlossningen och blev liggandes. Kunde knappt duscha. Så när jag väl duschade så orkade jag inte kamma håret efterråt för jag mådde så dåligt, så håret såg ut som ett skatbo och orkade aldrig ta tag i det 😅

Svar: Tack för tipset😊 tänkte packa ner min hårolja utifall håret skulle bli tovigt. Fler toffsar ska jag lägga ner nu på en gång👌
Malin Löfgren

Till top